עד היום, חומרי מילוי היו מבוססים בעיקר על חומצה היאלורונית, שהעניקה נפח ולחות אך סיפקה תוצאות זמניות בלבד. אך מה אם אפשר היה לגרום לעור לייצר קולגן בעצמו? כאן נכנס לתמונה Sculptra, חומר מילוי חדשני שפועל בצורה שונה לחלוטין – במקום רק למלא את הקמט, הוא מעודד את העור לשקם את עצמו.

המספרים הגדולים

לפי נתוני 2023, ברחבי העולם בוצעו כ־8.8 מיליון טיפולי בוטוקס בשנה אחת בלבד. מדובר בעלייה של עשרות אחוזים לעומת העשור הקודם – מה שמעיד על כך שהביקוש רק הולך ומתגבר. ארצות הברית מובילה את הטבלה בכמות הטיפולים הכוללת, אך גם באירופה, במזרח הרחוק ובדרום אמריקה המספרים מזנקים.

במקביל, שווי שוק הבוטוקס הגלובלי צפוי לצמוח מכ־5.45 מיליארד דולר ב־2025 לכ־8.05 מיליארד דולר ב־2029 – צמיחה שנתית של מעל 10%. המשמעות ברורה: ההזרקות כאן כדי להישאר, ובגדול.

הבדלים תרבותיים בין מדינות

ארה״ב – המוקד המסחרי הגדול ביותר, שם הטיפולים נתפסים כחלק שגרתי מהטיפוח, בדומה להליכה למספרה.

דרום קוריאה – המדינה המובילה בעולם ביחס טיפולים לנפש. מחקרים מראים כי אחת מכל 25 נשים עברה ניתוח או טיפול אסתטי, ולחץ חברתי חזק שומר את הביקוש גבוה במיוחד.

טורקיה – יעד מרכזי לתיירות רפואית, בעיקר בזכות מחירים נמוכים יחסית ומוניטין מקצועי גבוה.

ברזיל וארגנטינה – תרבות שמקדשת מראה מטופח, עם פופולריות גבוהה של בוטוקס גם בקרב גברים.

מה הכי נפוץ?

בכל העולם, אזור המצח וקמטי ההבעה סביב העיניים הם המובילים בטיפולי הבוטוקס. עם זאת, יש מגמה גוברת לשימוש בבוטוקס גם באזורים פחות צפויים – כמו קו הלסת (לריכוך מראה "מרובע"), שרירי הצוואר, ואפילו כפות הידיים להפחתת הזעת יתר.

הישראליות והבוטוקס

בישראל, השוק האסתטי מפותח במיוחד ביחס לגודל האוכלוסייה. הישראלים אוהבים תוצאות מהירות ומראה רענן, אך שומרים על קו טבעי – לא "קפוא". השוק המקומי מתעדכן במהירות בטרנדים העולמיים: ממיקרו־בוטוקס עד בוטוקס מהיר־השפעה, ומוצרים ארוכי טווח כמו Relfydess.

בנוסף, בזכות רפואה פרטית מפותחת ומנתחים ואסתטיקאים מהשורה הראשונה, ישראל מושכת גם מטופלים מחו״ל – בעיקר ממדינות אירופה.

המסר: אסתטיקה היא שפה בינלאומית

הנתונים מראים – הבוטוקס הוא לא רק עניין של יופי, אלא גם של תרבות, גישה לחיים, ואפילו כלכלה. במדינות מסוימות מדובר בסמל סטטוס, באחרות – בצורך תעסוקתי (כמו בתעשיית הבידור), ובחלקן – פשוט בהרגל טיפוח.

בישראל, החיבור בין הטרנדים הגלובליים לבין האופי המקומי יוצר שילוב ייחודי: רצון להיראות במיטבנו, אבל מבלי לאבד את המראה האותנטי. וזה אולי הלקח החשוב ביותר – בסוף, האסתטיקה צריכה לשרת אותנו, לא להגדיר אותנו.

Book an Appointment

It’s easy and free!